|
nedelja, 6. oktober 2024 |
|
|
PRIJAVI SE |
|
|
|
via italiana na Mangrtpanter: torek, 27. september 2005, ob 21.08 uri; ogledov: 0 Zdravo, zanima me če kdo pozna trenutno situacijo po omenjeni poti ter kakšno opremo se priporoča za pot, komu bi to pot priporočali, glede na to da sem preplezal Hanzovo na Prisank ter še nekatere plezalne upam da bo primerna zame.Hvala za vaša mnenja. |
Odgovori | | |
|
panter: torek, 27. september 2005, ob 21.08 uri Zdravo, zanima me če kdo pozna trenutno situacijo po omenjeni poti ter kakšno opremo se priporoča za pot, komu bi to pot priporočali, glede na to da sem preplezal Hanzovo na Prisank ter še nekatere plezalne upam da bo primerna zame.Hvala za vaša mnenja. |
|
BOR_KUM: sreda, 28. september 2005, ob 10.46 uri Zdravo, zanima me če kdo pozna trenutno situacijo po omenjeni poti ter kakšno opremo se priporoča za pot, komu bi to pot priporočali, glede na to da sem preplezal Hanzovo na Prisank ter še nekatere plezalne upam da bo primerna zame.Hvala za vaša mnenja.
V prvih dneh tega meseca, ko sva midva štartala iznad Mangartskega sedla (preval Èez Travnik) dol do bivaka Nogara in potem nazaj gor, so bila varovala na poti brezhibna. Ker sem bil tudi dva dni nazaj slučajno na Mangartskem sedlu, ti lahko napišem, da na naši strani snega (razen majhnih ostankov zametov ob cesti) ni več. Poškilil sem s sedla tja prek in navzdol na drugo stran. Tudi tam snega ni videti. Prepričan sem, da če kakšna malenkost je, ne more ovirati na omenjeni poti!
Omenjaš Hanzovo na Prisojnik kot primerjavo. Midva sva šla na Hanzovo dan za Via Italiano.
Kako primerjati? Pravih primerjav ni. Hanzova je bistveno manj zavarovana (ni potrebe), vsebuje nezavarovano lahko prosto plezanje, je kondicijsko zahtevna.
Via Italiana je mnogo bolj navpična (odseki Hanzove se lahko primerjajo z njo: Hanzova stena, vstop nad Hudičevim stebrom, izstop na vrh Prisojnika), izpostavljena - res ni za vrtoglave, zahteva nekaj več moči v rokah, nezavarovanega plezanja ni, je kratka.
Razlika je v varovalih. Via Italiana je opremljena po pravilih za ferate: jeklenice niso napete kot pri nas; predpostavlja se uporaba samovarovalnega kompleta, ne pa oprijem jeklenice z roko za vlečenje in pomoč pri napredovanju. Jeklenice te spremljajo na celi poti (razen res kratkih odsekov, ko zagotovo niso potrebne).
Oprema na poti navzgor. Obvezen samovarovalni komplet (vpet!) in čelada (na glavi!). Morda v teh hladnejših dneh plezalne rokavice.
Èe boš pot poizkusil plezati brez (ali s čimmanj) prijemanja za varovala (seveda stalno vpet s kompletom!) boš imel kar dovolj dela!
Morda še to.
Kaj dodatnega o trenutnih razmerah lahko izveš pri Eriku v koči na Mangartskem sedlu. Ne čudi se, če ti bo morda povedal kaj več kot boš vprašal. Tak pač je. Svoj. Ampak pravi! |
|
spleza: sreda, 28. september 2005, ob 18.03 uri Krempeljčke pa le nabrusi!
Točno tako :lol: . |
|
panter: sreda, 28. september 2005, ob 18.13 uri ja hvala lepa za odgovore obema.No kak profesionalec ravno nisem da bi preplezal brez oprijema imam pa v sebi vedno veliko željo preplezati kaj novega o čemer pa se skušam vedno prej prepričati kajti mislim da je v plezalnih stenah vedno bolj na udaru psihična kot telesna plat.Hvala še enkrat |
|
|
|