sobota, 9. november 2024
PRIJAVI SE
E-naslov
Geslo
zapomni si me [shrani piškotek]
REGISTRACIJA PRIJAVA
Pozabljeno geslo 

Planinske koče – rezervacije
 Prijava na E-novice  English language
POIŠČI

FORUM PZS (zapisi iz stare spletne strani)

Peticija za kolesarjem prijaznejšo zakonodajo

Turno kolesarstvo: sobota, 3. oktober 2009, ob 20.14 uri; ogledov: 0
Èas je, da se zavzamemo, da zakonodaja povleče ločnico med kolesom in ostalimi vozili, ko nas skupaj z kroskami, motornimi sankami, ATV-ji ... omenjajo v prepovedi o vožnji v naravnem okolju. Ker je turno kolesarjenje naravi in potem prijazno, enakovredno hoji. Za razjasnitev ozadja glej temo na Tabli: http://tabla.mtb.si/viewtopic.php?f=4&t=94762 Takole se glasi uvod v list za podpisovanje peticije: Peticija za kolesarjem prijaznejšo zakonodajo Sedanja zakonodaja je do kolesarjev zelo restriktivna in z Uredbo o vožnji z vozili v naravnem okolju (Uradni list RS, št. 16/95, 28/95 in 35/01, 1. člen) prepoveduje kolesarjenje v naravnem okolju. Ker je kolesarjenje okolju prijazna dejavnost, predlagamo tako spremembo Uredbe, ki bi v skladu z ostalimi predpisi omogočila kolesarjenje po vseh poteh v naravnem okolju (stezah, kolovozih, gozdnih vlakah itd.), prepovedovala pa bi kolesarjenje izven poti. Zato predlagamo naslednjo spremembo Uredbe: 2. člen V prvem odstavku 2. člena se doda stavek: "Ne glede na določbo prvega odstavka prejšnjega člena je, v skladu z ostalimi veljavnimi predpisi, vožnja s kolesi dovoljena po vseh poteh v naravnem okolju." Peticijo smo pripravili predstavniki Kolesarske zveza Slovenije, KTK PZS, Skale – KGK Volja in kolesarskega spletnega foruma Tabla. Navodila 1. Dokument prenesi z ene od spodnjih povezav. 2. Natisni ga. 3. Preberi ga, ob strinjanju seveda podpiši. 4. Predstavi ga morebitnim somišljenikom, da zapolnite obrazec. 5. Daj ga v ovojnico in pošlji na Kolesarsko zvezo Slovenije, Celovška cesta 25, 1000 Ljubljana. 6. Povej naprej! vir: http://mtb.si/index.php?id=7&tx_ttnews[tt_news]=2013&tx_ttnews[backPid]=2&cHash=55464ee627 (tu so tudi linki do peticije, ki se jo podpisuje)

Odgovori

Turno kolesarstvo: sobota, 3. oktober 2009, ob 20.14 uri
Èas je, da se zavzamemo, da zakonodaja povleče ločnico med kolesom in ostalimi vozili, ko nas skupaj z kroskami, motornimi sankami, ATV-ji ... omenjajo v prepovedi o vožnji v naravnem okolju. Ker je turno kolesarjenje naravi in potem prijazno, enakovredno hoji. Za razjasnitev ozadja glej temo na Tabli: http://tabla.mtb.si/viewtopic.php?f=4&t=94762 Takole se glasi uvod v list za podpisovanje peticije: Peticija za kolesarjem prijaznejšo zakonodajo Sedanja zakonodaja je do kolesarjev zelo restriktivna in z Uredbo o vožnji z vozili v naravnem okolju (Uradni list RS, št. 16/95, 28/95 in 35/01, 1. člen) prepoveduje kolesarjenje v naravnem okolju. Ker je kolesarjenje okolju prijazna dejavnost, predlagamo tako spremembo Uredbe, ki bi v skladu z ostalimi predpisi omogočila kolesarjenje po vseh poteh v naravnem okolju (stezah, kolovozih, gozdnih vlakah itd.), prepovedovala pa bi kolesarjenje izven poti. Zato predlagamo naslednjo spremembo Uredbe: 2. člen V prvem odstavku 2. člena se doda stavek: "Ne glede na določbo prvega odstavka prejšnjega člena je, v skladu z ostalimi veljavnimi predpisi, vožnja s kolesi dovoljena po vseh poteh v naravnem okolju." Peticijo smo pripravili predstavniki Kolesarske zveza Slovenije, KTK PZS, Skale – KGK Volja in kolesarskega spletnega foruma Tabla. Navodila 1. Dokument prenesi z ene od spodnjih povezav. 2. Natisni ga. 3. Preberi ga, ob strinjanju seveda podpiši. 4. Predstavi ga morebitnim somišljenikom, da zapolnite obrazec. 5. Daj ga v ovojnico in pošlji na Kolesarsko zvezo Slovenije, Celovška cesta 25, 1000 Ljubljana. 6. Povej naprej! vir: http://mtb.si/index.php?id=7&tx_ttnews[tt_news]=2013&tx_ttnews[backPid]=2&cHash=55464ee627 (tu so tudi linki do peticije, ki se jo podpisuje)
joc53: sobota, 3. oktober 2009, ob 21.20 uri
Peticija se zdi na prvi pogled precej radikalna, prizadeva si za odprtje čim več poti v naravnem okolju. Ali bodo, če bo takšen predlog sprejet, odprte vse poti? Nikakor ne! Zakaj? Uredba je pravni akt nižje vrste kot zakon, torej tudi če se z uredbo dopusti vožnja po poteh v naravnem okolju, to ne velja za npr. markirane planinske poti, kajti zanje veljajo določila Zakona o planinskih poteh, kjer pa vodi pot do odprtja tudi za kolesarjenje prek skrbnikov, to je planinskih društev. Prav tako npr. za poti v TNP veljajo določila Zakona o TNP in le tam, kjer tega ta zakon ne prepoveduje, lahko veljajo določila Uredbe. Zakonov, ki se dotikajo režima na poteh in so nad Uredbo pa je še kar nekaj: Zakon o gozdovih, Zakon o kmetijskih zemljiščih, zakonodaja povezana z različnimi zaščitenimi območji itd. Pa vendar, če uspemo s to svojo zahtevo, dobimo precej, z nekaj smiselnega samoomejevanja bomo lahko z mirno vestjo vozili po številnih poteh. P.S. Nisem pravnik, popravite me, če sem kje v zmoti.
Zvezdica zaspanka: petek, 9. oktober 2009, ob 14.36 uri
lp, peticija napačno poziva k spremembi uredbe... Namesto da bi ropotali za zakonodajo (in zraven omenili uredbo, torej dve muhi na en mah), gre peticija s popolnoma narobnega konca: uredba tako ali tako NE MORE in NE SME določati pravic in obveznosti - NE MORE dovoljevati ali dopuščati kolesarjenja nikjer (tako kot ga NE MORE prepovedati ali določati kazni). Vsi skupaj smo ropotali, da uredba ne more določati obveznosti/kazni - isto ne more določati pravic ali dovoljevati nečesa... Torej pozivamo za nekaj, kar uredba sploh ne sme in ne more dovoliti vožnje... ker to zakon izrecno prepoveduje - kar pa ni prepovedano, je pa itak že dovoljeno (z zakoni). Samo zakon lahko to naredi, nekaj dovoli ali prepove. Uredbe in katerikoli drugi podzakonski akti ne morejo določati nobeniih pravic ali dolžnosti - vključno z dovoljevanjem kolesarjenja kjerkoli, saj kot že 100x omenjeno to lahko storijo samo pravna pravila v zakonih (in tudi odločbah Ustavnega sodišča). Pač, žal spet jaz, ampak... moram opozoriti. lp, zz
joc53: petek, 9. oktober 2009, ob 14.50 uri
Blaž, pravno gledano imaš seveda prav, namen peticije pa je opozoriti zakonodajalce, naj v svojih pravnih aktih, katerih koli že, za božjo voljo že ločijo med kolesi in motornimi vozili. Dopovedati jim skušamo, da je kolesarjenje naravi prijazna dejavnost, vpliv na podlago je majhen, primerljiv s pohodniki, poleg tega pa kolesarji ne onesnažujemo okolja z izpušnimi plini.
igorz: petek, 9. oktober 2009, ob 15.02 uri
Sedanja uredba o prepovedi vožnje z vozili v naravnem okolju je seveda podrejen predpis Zakona o varstvu okolja in Zakona o ohranjanju narave. Uredba kot taka ima predvidene kazenske sankcije, ker drugače bi bila samo mrtva črka na papirju. Gre pač za podzakonske akte, ki so takšni kot so, nekateri so celo taki, da jih v praksi sploh ni možno izvajati. Seveda pa jih je možno ob ustrezni argumentaciji tudi spremeniti. Pa ne samo višino kazenskih določb, temveč tudi vsebinsko. Podpiram Joca53.
turbo: petek, 9. oktober 2009, ob 20.12 uri
Èeprav nisem biciklist, podpiram vaše zahteve po spremembah. Osebno sem prepričan, da prevozno sredstvo na lastni pogon v nobenem primeru ne more škoditi naravi in okolju v taki meri, da bi moralo biti prepovedano uporabljati ga. Vsekakor bi moral biti promet z bicikli po cestah, gozdnih cestah, kolovozih in kar je podobnega, neomejen. Za ostala področja, na primer travniki, gozd, planinske poti in podobno, pa bi se lahko zgledovali po tujini, kjer imajo te stvari zgledno urejene. P.S. Kadarkoli me je kje v hribih prehitel kak biciklist, nisem nikoli zadrževal sape in nato pokašljeval zaradi skurjenih oktanov. Sem pa to moral storiti kar nekajkrat, ko so mimo švigali razni dvo in štiri taktniki....
Tomaž: petek, 9. oktober 2009, ob 21.43 uri
Danijel Žagar je napisal; http://www.gore-ljudje.net/novosti/49365/#19700101010000 [i:5412a9a5eb]Ne pozabimo, da je kolesar veliko hitrejši in da marsikdo nima potrebne previdnosti, sposobnosti, niti obzirnosti za vožnjo po planinskih poteh. Marsikdo bo lahko predlagano spremembo uredbe (vsaj v tej obliki) izkoristil za "adrenalinski" ali celo downhill način vožnje, saj nadzora seveda ne bo. [/i:5412a9a5eb] Tudi meni se tole zdi problem. Zaradi nekaterih kolesarjev, ki si bodo "morali "dati duška na spustu, zaradi takšnih smo "tepeni" potem vsi, tudi tisti, ki se v naravi obnašamo primerno!
pubec: torek, 13. oktober 2009, ob 18.48 uri
[url]http://www.lovrenc.si/kolesarji/index.php?page=odgovori&id=217[/url] [url]http://www.lovrenc.si/forum/viewtopic.php?id=5546[/url] zanimivo... tudi pri nas ne najdemo skupnega jezika.
alenka-m: torek, 13. oktober 2009, ob 22.20 uri
prosim pustite kolesa v dolini!!!!!!!!!!!!!!!! v hribe se hodi peš!!!!
joc53: torek, 13. oktober 2009, ob 23.06 uri
prosim pustite kolesa v dolini!!!!!!!!!!!!!!!! v hribe se hodi peš!!!!
Alenka, kaj porečeš na polna parkirišča pred Valvazorjevim domom, v Tominskih Ravnah, na planini Kuhinja, na Mangartskem sedlu, na sedlu Suha pod Golico, na planini Blato in Vogar, na Vršiču......... Vsi ti pohodniki se ne ravnajo po tvojih željah. Prav te točke pa so za nas kolesarje zanimivi cilji, do sem prikolesarimo iz doline. Naprej na vrhove pa gremo tako kot ti peš. [b:f1fd3881dd]Kolesa so za v hribe[/b:f1fd3881dd], seveda ob primerni izbiri poti in primernem obnašanju kolesarjev. S kolesi ne onesnažujemo okolja, ko te na cesti prehitimo, te ne ovijemo v oblak izpušnih plinov in prahu.
Marijana & Marko: sreda, 14. oktober 2009, ob 10.05 uri
prosim pustite kolesa v dolini!!!!!!!!!!!!!!!! v hribe se hodi peš!!!!
Ciničen odziv je: Prosim, naslednjič pustite avto čisto v dolini! Nikar se ne vozite do najvišjega parkirišča in še višje... :lol:
alenka-m: sreda, 14. oktober 2009, ob 21.06 uri
Res ste pravi ljubitelji gora, ko mački stopiš na rep mijavka. Kje ste bili tedaj, ko so bile pobude, da bi zaprli promet v dolini Vrat, Vršič...ko se preganjajo štirikolesniki?
Marijana & Marko: četrtek, 15. oktober 2009, ob 9.57 uri
...Kje ste bili tedaj...
Zanimivo, enako razmišljamo turni kolesarji. Kje ste planinci tedaj, ko se uničujejo poti v (oziroma le malo višje) dolinah. Torej nekje do gozdne meje. Primer je recimo lovska pot pod planino Korošice. Lani so jo del uničili, ker so gozdarji naredili res ogabno vlako-cesto. Lani sem objavil žalostno novico na kolesarskem forumu, dal prijavo na Zavod za gozdove in tudi po telefonu opisal inšpektorju na Zavodu za varstvo narave. Zgodilo se ni nič. Šele letos se je recimo pojavila pritožba urednika v Planinskem vestniku. Tako da lahko bi skupno delali v korist ohranjevanja čimbolj neokrnjene narave. Nas kolesarje zares zelo moti, ko namesto po potki, ki smo jo vozili še lani, kar naenkrat vozimo po blatni vlaki. Ali pa ko kolovoz sčasoma napreduje v makadam in kot končni produkt "evolucije" v asfalt. Tudi mulatjere uničujejo v gozdne ceste. In kolesarji smo prvi, ki nas to grozno moti, bistveno bolj kot planince. Pišem iz lastne izkušnje. Večina planincev se itak pripelje višje in razdejanja spodaj sploh ne opazijo. Oziroma jih ne moti toliko kot kolesarje, ker imajo pač bolj visoke cilje, kjer pa motorizirano izkoriščanje narave še nima ekonomske računice.
joc53: četrtek, 15. oktober 2009, ob 10.27 uri
Res ste pravi ljubitelji gora, ko mački stopiš na rep mijavka. Kje ste bili tedaj, ko so bile pobude, da bi zaprli promet v dolini Vrat, Vršič...ko se preganjajo štirikolesniki?
Alenka, ko smo v vlogi kolesarjev smo seveda takoj za zaprtje dolin. Toda mnogi smo tudi pohodniki, turni smučarji in še kaj. Èe pogledamo stvar malo širše hitro ugotovimo, da bi bilo potrebno stvar reševati od primera do primera. Npr. dolina Vrat: cesto bi najprej asfaltiral, s tem bi se bistveno zmanjšal hrup in ne bi bilo več prahu. Uredil bi od ceste ločeno pešpot po celi dolžini (ne samo pod Galerijami). Potem bi jo zaprl za ves motorni promet v času visoke poletne planinske sezone in zagotovil javni prevoz. V ostalem delu leta bi dovolil promet z osebnimi avtomobili, kajti javni prevoz ne bi bil ekonomičen. Zakaj sploh motorni promet v dolino? Zato, ker sem jo v mladih letih, ko še nisem imel avtomobila, nič kolikokrat prepešačil in se vleče kot čreva, potem pa skoraj moraš prespati v Vratih. Èe greš z avtom pridobiš praktično en dan, kar je pri današnjem ritmu življenja zlata vredno. In končno, si predstavljaš, da greš na turni smuk Za Cmirom najprej peš v Vrata in potem še nazaj, preko 20 km ceste, v pancerjih, gorje.
alenka-m: četrtek, 15. oktober 2009, ob 23.13 uri
joc pravi: pri današnjem ritmu življenja zlata vredno. A živiš v Ljubljani? Èlovek uživaj ! kot v starih dobrih časih kamen na kamen..... Danes pa vsi višje hitreje, pol pa na pir, pa na forum kaj sem "uničil". Kaj pa narava?
Gorazd G: petek, 16. oktober 2009, ob 9.34 uri
Zadnje vprašanje je dobro postavljeno, toda menim, da niso turni (poudarjam TURNI) kolesarji tisti, zaradi katerih bi se morali to najprej in najbolj naglas spraševati. Med planinci, ki so menda veliko večji ljubitelji narave, bi bilo dela precej več. Jaz ne bi ločeval obiskovalcev gora po tem ali je njegov stik s podlago gojzar in pohodna palica ali pa kolesarska guma in se popolnoma strinjam s tem, da je treba kolesarje ločiti od vožnje z motornimi vozili v naravne okolju. To pač ni eno in isto. Turni kolesarji so s svojo dejavnostjo veliko bolj kot voznikom štirikolesnikov, motornim sankačem, krosistom in ostalim motorizirancem, podobni pohodnikom - zakonodaji navkljub. Včasih še precej bolj in bolj prijazno do narave. Ali veste, kje se začne večina njihovih tur? Velikokrat precej nižje v dolini kot si planinci to znajo in zmorejo predstavljati ...
Marijana & Marko: petek, 16. oktober 2009, ob 19.33 uri
Danes pa vsi višje hitreje, pol pa na pir, pa na forum kaj sem "uničil". Kaj pa narava?
Kaj pa slovenščina?
Tone: petek, 16. oktober 2009, ob 20.36 uri
Jaz moje turnokolesarske podvige najraje začnem že kar s kolesom od domačega praga, potem pa jih začinim še s krajšim peš izletom na kak vrh. Je treba šparat, ejga. Ne le, da bi morala zakonodaja omogočati uporabo koles v gorah, tudi vzpodbujati bi jo morala. Seveda ob upoštevanju pravil igre, kar pa je bilo že večkrat tukaj izpostavljeno. Si pa že zasluži nekdo, ki se pripelje k Valvazorju (ali pa na katerokoli drugo priljubljeno izhodišče) s kolesom, nekoliko drugačno obravnavo kot tisti, ki gor prigrmi, prismrdi in pridimi z avtom. Pogled na parkiran pleh tam gori ni prav nič v skladu z opevano romantiko gorske idile. Ampak..., priznam, večkrat sem na izhodišču ture z avtom kot s kolesom. Saj ravno to je tisto - če bi bilo še nekaj spodbude, bi se pa pri marsikomu to razmerje obrnilo v prid kolesu.
El Tomzo: petek, 16. oktober 2009, ob 21.58 uri
... Èlovek uživaj ! kot v starih dobrih časih kamen na kamen..... Danes pa vsi višje hitreje, pol pa na pir, pa na forum kaj sem "uničil". Kaj pa narava?
Sicer ne vem, zakaj se mi je utrnila asociacija, ampak vseeno - eno zanimivo branje: Slovenski odnos do ustvarjalnosti: Kako iz Slovencev spraviti srednji vek? http://www.mihamazzini.com/slonadom/dom47.htm
mariborcan: nedelja, 18. oktober 2009, ob 3.44 uri
Tako da smo tudi turni kolesarji zelo zainteresirani za to, da se vse gorske gozdne ceste striktno opremijo z zapornicami.
No, ja, zapirali pa res ne bomo, razen mogoče kake, ki nima pomena za pristop do kakšnih pametnih izhodišč. Lahko bi pa mogoče kako rampo kje odstranli...zakaj bi peš hodili po cesti?!? :? Zato, ker sem jo v mladih letih, ko še nisem imel avtomobila, nič kolikokrat prepešačil in se vleče kot čreva, potem pa skoraj moraš prespati v Vratih. Èe greš z avtom pridobiš praktično en dan, kar je pri današnjem ritmu življenja zlata vredno. In končno, si predstavljaš, da greš na turni smuk Za Cmirom najprej peš v Vrata in potem še nazaj, preko 20 km ceste, v pancerjih, gorje.
Se strinjam z joc-om! Èe si zamislim štartat v Mojstrani z vso turnosmučarsko ali plezalno opremo...sem raje doma. Ja, saj, včasih je bilo drugače...ampak ne samo to, tudi marsikaj drugega v življenju je bilo manj udobno...zakaj si ne bi prišparali neprijetnega dela ture, če je dandanes mogoče?! Èlovek uživaj ! kot v starih dobrih časih kamen na kamen..... Danes pa vsi višje hitreje, pol pa na pir, pa na forum kaj sem "uničil". Kaj pa narava?
Itak! Pa ne bi rekel, da so bili stari časi v tem pogledu dobri, ne verjamem, da so gorniki posebej uživali v uri ali dveh hoje, da so sploh prišli do pravega brega...edino pač takrat niso imeli druge možnosti. Èe pa tebi paše tak hodit, pa ti seveda noben ne brani. Slovenski odnos do ustvarjalnosti: Kako iz Slovencev spraviti srednji vek? http://www.mihamazzini.com/slonadom/dom47.htm
Sicer offtopic, ampak...sem malo prebral...se ne strinjam...jaz bi tega Mihca dal med one, ki imajo nonstop potrebo, da vse, kar je slovensko, nekam tiščijo, tuje je pa vse super...pa zdi se mi, da misli, da je zdaj ne vem kaj, ker on pa je "kreativen"...no, on bi mene verjetno dal med tisto množico, ki jo kritizira, pa lahko ima zaradi mene tudi prav, meni je čisto udobno...
Gorazd G: nedelja, 18. oktober 2009, ob 16.02 uri
No, ja, zapirali pa res ne bomo, razen mogoče kake, ki nima pomena za pristop do kakšnih pametnih izhodišč. Lahko bi pa mogoče kako rampo kje odstranli...zakaj bi peš hodili po cesti?!? :?
Ali lahko malo bolj natančno definiraš, kaj je zate [i:56b98f944c]pametno izhodišče[/i:56b98f944c]? Npr. Loška Koritnica: je [i:56b98f944c]pametno izhodišče[/i:56b98f944c] pri HE Log, kjer je postavljena zapornica, ali na koncu doline do koder seže cesta? Po tvojem bi bilo treba zapornico odstraniti, cesto ustrezno posodobiti in na koncu urediti parkirišče. Ker zakaj bi hodili peš, če je cesta ... Te razumem prav? Pa ne bi rekel, da so bili stari časi v tem pogledu dobri, ne verjamem, da so gorniki posebej uživali v uri ali dveh hoje, da so sploh prišli do pravega brega...
Èe ostanemo kar v Loški Koritnici. Zanimivih vzponov na Mangrt je odtod dovolj: neoznačena pot čez Jačke na Mangrtsko sedlo in naprej na vrh, označeni poti po grebemu KMM ali pod njim, pa še kaj bi se našlo. Brega pa je tudi več dovolj ... Je pa res, da se lahko na sedlo tudi peljemo. Kje je torej [i:56b98f944c]pametno izhodišče[/i:56b98f944c] za turne kolesarje in planince v 21. stoletju? Bom drugače vprašal ... Ali lahko pešči z miselnostjo "zapornice stran in z avtom do koder gre", preganjajo turne kolesarje? Meni se zdi, da ne.
mariborcan: nedelja, 18. oktober 2009, ob 21.57 uri
Ali lahko pešči z miselnostjo "zapornice stran in z avtom do koder gre", preganjajo turne kolesarje? Meni se zdi, da ne.
No, nikogar se ne preganja, če se lahko pelje avto, se lahko tudi kolo . Pa, če prav razumem, itak ni finta tega turnega kolesarstva, da bi se vozili (pretežno) po cestah? Ali lahko malo bolj natančno definiraš, kaj je zate [i:c812370cdb]pametno izhodišče[/i:c812370cdb]? Npr. Loška Koritnica: je [i:c812370cdb]pametno izhodišče[/i:c812370cdb] pri HE Log, kjer je postavljena zapornica, ali na koncu doline do koder seže cesta? Po tvojem bi bilo treba zapornico odstraniti, cesto ustrezno posodobiti in na koncu urediti parkirišče. Ker zakaj bi hodili peš, če je cesta ... Te razumem prav?
Nekako tako, ja. Sem se že pred tvojim prispevkom spomno na Koritnico kot dober primer. Pač, če je že cesta, se mi zdi neumno, da bi tam peš hodil skozi dolino, OK, ni sicer tako daleč kot Vrata, povsem blizu pa tudi ni. Pa tako je potem dalje gor na vrhove dovolj daleč. Sem že enkrat pri opisu ture opozoril na to, kako tečna je tista zapora. Jasno, če greš na kak nižji hrib, je pač drugače, recimo, če bi na Uršlji gori zaprli ceste, ne bi bila to neka panika, ker je spodaj od jezera čisto OK tura. Tako pač je...višje greš, višje si želiš štartat...na Mont Blancu, recimo, jih večina štarta tako visoko, kot je v naših gorah pogosto vrh gore. Pa seveda to ni edini primer, čeprav so pa seveda tudi taki, kjer moraš začeti skoraj v dolini. Èe ostanemo kar v Loški Koritnici. Zanimivih vzponov na Mangrt je odtod dovolj: neoznačena pot čez Jačke na Mangrtsko sedlo in naprej na vrh, označeni poti po grebemu KMM ali pod njim, pa še kaj bi se našlo. Brega pa je tudi več dovolj ... Je pa res, da se lahko na sedlo tudi peljemo.
Ja, če ti je cilj čim lažje priti na Mangrt, se pelješ na sedlo, če pa bi rad prehodil pot po vzhodnem grebenu (ali pa šel na Kotovo špico, Jalovec,...), pa to nima nekega smisla, bi se pa vseeno bilo fajn peljati do tja, do koder seže cesta, in ne ture začeti/končati s tričetrturno hojo po makadamu. Pa saj hoja ni neki problem, drugače ne bi hodil v gore...ampak mene (pa verjetno nisem edini) veseli gibanje (plezanje, smučanje) po terenu, kjer kakšne ceste itak ne pridejo v poštev...hoja je pač nujno zlo, da se pride do tega...če bi hotel (samo) hoditi po nekem gozdu, bi lahko to počel tudi doma na Pohorju... Zato pač imam takšno mnenje...pa verjamem, da se marsikdo ne strinja, ampak tako pač je...
Tone: ponedeljek, 19. oktober 2009, ob 22.18 uri
Pa, če prav razumem, itak ni finta tega turnega kolesarstva, da bi se vozili (pretežno) po cestah?
Iz skupih tur, ki so objavljene na teh straneh, je razvidno, da večina opravljene poti poteka po cestah. Ali pa velika večina, vsaj, kar poznam jaz. Vmes so večinoma le krajši odseki, kjer se za popestritev oz. bolj za povezavo uporabi tudi poti ali kolovoze, ki so primerni za vožnjo s kolesom. Sicer pa bi jaz primerjal hojo in kolesarjenje v gorah takole: hoja po poteh => vožnja po cestah; hoja po brezpotju => vožnja po poteh. Nekaterim je res pod čast zapeljati na makadam; na asfaltu pa bi menda od sramu kar umrli. Ampak večina kolesarjev le ostane na cestah, tako kot je na brezpotjih le manjši del pohodnikov.
artemis: ponedeljek, 19. oktober 2009, ob 23.11 uri
sicer sem bila prepričana, da ne bom komentirala te teme, ker mislim, da ima vsak pravico do svojega mnenja, ter da namen peticije ni prepričevanje prepričanih temveč zgolj preštevanje enakomislečih.... bi pa omenila, da poznam precej več kolesarjev, ki bi, če uporabim Tonetovo karikiranje, od sramu najraje umrli, če bi se vozili po asfaltu, makedam jemljejo kot nujno zlo, pa vseeno pazijo na naravo ter poti, ki jih uporabljajo pri vožnji s kolesi bolj kot katerikoli planinec, ki sem ga do sedaj uspela srečati.....nikoli namreč še nisem videla, da bi planinec očistil vevevje, manjši hlod, ali skalo s pohodniške poti, medtem, ko večina mojih kolegov to počne, pa čeprav se ne mislijo vračati po tej poti....morda še mesece ne, ali sploh nikoli.... bi pa vseeno poudarila še nekaj....še nikoli (resda je moja kolesarska kariera precej kratka, pa zato toliko bolj intenzivna) nisem imela nikakršne negativne izkušnje s pohodniki...prej obratno...celo indiferentnost ni bila nikoli prisotna....vedno so padla kakšna vprašanja ter začudenje v smislu pohvale.....pač, lepa beseda lepo mesto najde....nikoli mi ni žal ustaviti se, ter pokramljati z sicer precej redkimi pohodniki, ki mi ponavadi ponudijo tudi kakšen uporaben nasvet glede nadaljevanja poti....je pa res,da se poskušam izogibati množično obiskanim vrhovom, ali pa jih obiščem v manj obiskanih terminih....
D29: torek, 20. oktober 2009, ob 7.53 uri
In potem, ko zaključuješ lepo turo, te pred ovinkom prehitita štiikolesnik in krosla, hip ali dva še uživaš v njunem smradu in hrupu, ki se zgubljata nekje v nedotaknjenem gozdu ter padeš v policijsko zasedo. "Ja veste, tule se pa ne smete voziti (400eur), pa prednjega odsevnika nimate (20eur), pa zadnjega tudi ne (še 20eur), niti bočnih ne (nadaljnih 20eur), če pa bi jih imeli na pedalih se pa itak nebi videli,ko so tako umazana (končnih 20 eur). Pa tud prednje luči ni nikjer (to je pa res zadnjih 20eur). Skupaj 500 evrčkov, če pa plačate v 8 dneh pa samo polovička. Medtem sta se hrup in smrad za motoriziranimi obiskovalci gozda že povsem polegla, le izpod moje čelade se še čisto malce kadi. Lepe turce še naprej Dare
joc53: torek, 20. oktober 2009, ob 12.24 uri
Razmere v Italiji, vir MTB klub Vulcan, kolesarska sekcija CAI Trst, najnovejši podatki s srečanja italjanski turnih kolesarjev (cicloescursionismo in mountain bike) v Trstu 17.10.2009: - v Italiji ni splošne prepovedi za kolesarjenje po poteh, - omejitve so stvar lokalnih skupnosti in jih je zelo malo, - resnejše omejitve so v zavarovanih območjih, - v narodnih parkih so nekatera pota odprta, nekatera se lahko vozi pod nadzorom spremljevalca, nekatera pa so zaprta (v Glinščici pri Trstu je npr. dovoljeno voziti po trasi nekdanje železnice), razvijajo koncept kolesarjem prijaznih narodnih parkov, - prepovedi so jasno označene, če ni oznake je vožnja dovoljena, - če zaradi pretirane rabe (pohodniki, kolesarji, konjeniki) pride na poti do resnejših poškodb se pot začasno zapre, izvedejo se sanacijski ukrepi, da si narava opomore, nato pot ponovno odpro, - kazni za kršitve so hude, tudi do 800€, kolesarji zapore spoštujejo. Julijska krajina: takorekoč brez omejitev, z izjemo zaščitenih območij. Sožitje pohodnikov in kolesarjev, kolesarstvo je eden izmed najbolj spoštovanih športov v Italiji.
marfi: torek, 20. oktober 2009, ob 13.49 uri
Kaj takega si čez mejo verjetno ne privoščijo: [img:a41840608a]http://www.mojalbum.com/data/images/6/5472146/5495582/zoom_5497059.jpg[/img:a41840608a]
mariborcan: torek, 20. oktober 2009, ob 14.07 uri
No, ja, dvomim, da naredi kaj več "škode" kot planinci, ki se drsajo/drsamo po tem melišču. Dober je majster, svaka čast!
joc53: torek, 20. oktober 2009, ob 15.22 uri
No, ja, dvomim, da naredi kaj več "škode" kot planinci, ki se drsajo/drsamo po tem melišču. Dober je majster, svaka čast!
Takšna vožnja res zahteva obilo tehničnega znanja, toda kolo ne sodi na melišče, kajti na njem ni mogoče preprečiti drsenja koles in s tem delanja škode. Na meliščih so pogosto porasli otočki, polni cvetja, v meliščih je več življenja kot se zdi na prvi pogled. V takšni vožnji tudi ne vidim posebnega užitka, lahko pa se dobro potolčemo. Po neutrjenih nagnjenih podlagah, kot je npr. melišče, se ne vozi.
El Tomzo: torek, 20. oktober 2009, ob 16.47 uri
Pa brez čelade ...
Tomaž: torek, 20. oktober 2009, ob 20. uri
V takšni vožnji tudi ne vidim posebnega užitka, lahko pa se dobro potolčemo.
Tole me spominja malo na nekatere, ki se spomladi, ko zmanjka snega spuščajo po meliščih kar s smučmi... :lol: Tomzo, model verjetno misli, da ima dovolj trdo glavo, zato čelade ne potrebuje!
petersi: ponedeljek, 4. januar 2010, ob 23.56 uri
Z novim letom prihajajo spodbudne novice tudi za turne kolesarje. Prišlo je do dolgo pričakovanega premika na področju zakonodaje. Iniciativna skupina, ki jo sestavljajo predstavniki Kolesarske zveze Slovenije, Kluba Gorskih kolesarjev Volja - sekcija Gorniškega kluba Skala in Komisije za turno kolesarstvo PZS, se je danes sestala z G. Bergincem, ki je vodja medresorske skupine za pripravo sprememb Uredbe o prepovedi gibanja v naravnem okolju. Zahvala gre poslancema DZ ga. Bredi Pečan in g. Alenu Bukovniku. Več o sestanku v povzetku, ki ga je pripravil g. Vladimir Cindro (vodja KGK Volja): [color=darkblue:995dcb8874]"Kot prvi konkretni rezultat akcije Štafeta podpore smo imeli danes pobudniki te akcije (Kolesarska zveza Slovenije, Komisija za turno kolesarstvo pri PZS in KGK Volja - članica Skale ) sestanek (do sedaj dvakrat preložen) na Ministrstvu za okolje in prostor. Sestanka sta se udeležila tudi g. Alan Bukovnik (župan Radelj in poslanec v DZ) ter ga Breda Pečan (predsednica Odbora za okolje in prostor, poslanka). S strani Ministrstva so bili prisotni g. Mladen Berginc (Vodja sektorja za ohranjanje narave), ga. Breda Ogorelec in ga. Jelka Kremesec, ki sodelujejo pri pripravi nove Uredbe o vožnji v naravnem okolju. Tukaj samo na kratko, saj je v pripravi zapisnik, ki ga bomo objavili, seveda pa bo njegova uskladitev verjetno trajala nekaj časa :( in bo precej obširnejši. Priložnost smo predstavniki kolesarjev izkoristili za predstavitev celotne problematike gorskega kolesarjenja, ki ni samo v Uredbi pač pa tudi in predvsemv zakonih. - povdarili smo, da je obstoječa zakonodaja zelo restriktivna do gorskega kolesarjenja. Situacijo - povsod je prepovedano razen, kjer je dovoljeno (in označeno) bi bilo potrebno obrniti - kolesarjenje je povsod dovoljeno, razen kjer je posebej prepovedano (in označeno). Zakonodaja naj bi tudi omogočila izgradnjo poligonov. - kolesarjenje ima na naravo in poti približno enak vpliv kot pešačenje. Predstavnikom MOPa smo izročili [url=http://www.kgkvolja.si/IMBA]slovenski prevod študije IMBA[/url] V debati o celotni zakonodaji (in ne samo o Uredbi!!!) so se kresala različna mnenja, lahko pa rečem, da so predstavniki politike obljubili pomoč pri odpravi omejitev. g. Bukovnik je dal pobudo za projekt, da bi občina Radlje postala Občina prijazna za gorske kolesarje. Ena možnost je, da bi taka občina postala vzor drugim občinam, druga (meni bolj verjetna) pa je, da se bo v praksi pokazalo, da so postopki prezapleteni in jih bo nemogoče v večji meri realizirati. Iz tega se bo lahko kdo kaj naučil. Ko bo prišla nova Uredba v javno razpravo, bomo o tem obveščeni. Obvestilo bomo objavili tudi na Tabli. Potem bo čas za pripombe z vseh strani Lado" [/color:995dcb8874] --------------------------------------------------- Še dopolnilo, ki sem ga pripravil, kot predstavnik KTK PZS: [color=darkblue:995dcb8874]"Današnji sestanek je bil prvi korak k celoviti ureditvi problematike turnih/gorskih kolesarjev, ki ni vezana samo na Uredbo. K Vladovem zapisu bi dodal, da nam je pomoč in podporo zagotovila tudi poslanka in nekdanja županja Pirana ga. Breda Pečan, ki se je prav tako pridružila sestanku. Èetudi je dejstvo, da politika ni pomembna v naši dejavnosti pa je tudi dejstvo, da brez podpore obeh poslancev, danes ne bi bili na sestanku in vprašanje je koliko časa bi še preteklo !? Kot rečeno, smo na konstruktivnem sestanku in pogovoru, odprli tudi kar nekaj novih tem na področju zakonodaje, dobili nekaj predlogov nadaljnjih korakov, dobili priložnost predstaviti glas kolesarjev, dobili nekaj zadolžitev. Vsi kolesarji pa ne smemo pozabiti na lastno dolžnost - samo kontrolo. Poskrbeti moramo za spoštovanje naravnega okolja, o omejitvah, spoštovati lastnino in druge obiskovalce. Eden od ciljev štafete podpore je dosežen - zakonodajalec nam je prisluhnil in nas sprejel kot sogovornika, o rezultatih pa je trenutno še prezgodaj govoriti. Vendar sem optimist in prepričan, da bodo kmalu vidni. Ob tem je potrebno še povedati, da se trenutno s to problematiko ukvarja le peščica ljudi, ki to počnejo prostovljno in volontersko. Torej bo potrebna tudi strpnost, več časa in po potrebi dodatna pomoč vas turnih/gorskih kolesarjev. Peter Šilak KTK PZS"[/color:995dcb8874] ---------------------------------------------- Komentar g. Lucijana Helbla, ki je vzpostavil stik in predstavil problematiko poslancu in županu Radelj g. Alenu Bukovniku: "[color=darkblue:995dcb8874]Vsekakor je bil današnji sestanek korak v pravo smer, vendarle pa bo potrebno opraviti še dobršen del poti preden bomo prispeli na cilj. Zadeva je predvsem pravno precej zapletena zato celostna rešitev ne bo prišla tako kmalu. Glede projekta "kolesarjem prijazne občine" vas bom poskušal obveščati o napredku oziroma pomembnejših korakih[/color:995dcb8874]." ------------------------------------------------ Uspelo nam je zamajati goro, zdaj jo je potrebno še premakniti.
© PLANINSKA ZVEZA SLOVENIJE, 2024

Iskanje v forumu


Išči v temi

Izprazni Iskanje
 
Prikaži vse zapise
Teme v forumu
Stanje v gorah
Dejavnosti
Splošno
Spletna stran PZS
 
Planinska zveza Slovenije
Ob železnici 30a, p. p. 214
SI-1001 Ljubljana

+ 386 (0)1 43 45 680
info@pzs.si
Aktualno
Novice
Dogodki, aktivnosti
Zadnje v forumu
Zadnji komentarji
Članarina
Spletna včlanitev
Prednosti članstva
Vrste članstva in cenik
Prijava nezgode
Planinstvo
Planinske koče
Planinske poti
Komisije in odbori
Planinska društva
Planinska kultura
Planinski vestnik
Slovenski planinski muzej
Planinska založba
Življenje pod Triglavom
Podpiram planinstvo
Dohodnina
SMS donacije
Sklad Okrešelj
Naši partnerji
O PZS
Osebna izkaznica
Kontakti / kje smo
Vodstvo
Strokovna služba
Prijava | Registracija | Piškotki (cookies) Splošni pogoji delovanja O avtorjih