petek, 9. avgust 2024, ob 6.30 uri

Alpinistična odprava | Kefir, kruh … in poči Kirgizistana

Težka in zelo dobra plezarija, še posebno za tiste ki nismo najbolj domači v plezanju poči.

• Odprava: Pamir Alai
  • Trajanje: 22. junij-14. julij 2024
  • Udeleženci: Luka in Tadej Kračun

ka_pzs_odprave_2024_kirgizistan_foto_luka_kracun__15_

Poročilo:

• petek, 21. junij: prevoz do Zagreba. Sledi let do Istanbula in nato do Biškega.
  • sobota, 22. junij: Na letališču v Biškeku zabijeva 8 ur. Ob 5. uri let v Osh. Tam naju pričaka šofer, sledi nakupovanje hrane za bazo. Sledi 5 ur vožnje do Batkena in še malo naprej do njegovega doma, kjer naju ob enih zjutraj pogosti njegova družina z odlično tradicionalno večerjo.
  • nedelja, 23. junij: Zjutraj naju postrežejo s super zajtrkom, nato je prišel po naju ''horseman''. Sledila je štiri urna vožnja, pretežno po zelo offroad razgibani cesti do konca Egiz Jar. Zapeljali smo se tudi skozi vojaško bazo, kjer so nama pregledali dovoljenje za vstop v dolino. Vse stvari smo naložili na konja, sledila je 7 urna hoja proti bazi. Čez kakšno uro smo srečali več konjev. Najin pastir se je dogovoril za dodatnega konja saj je bil njegov že precej utrujen. Tako smo nadaljevali z dvema, tako kot smo se v osnovi dogovorili. Proti koncu nas je ujela nevihta, zato nas je pastir povabil v svojo hišo iz kamnov kjer je bivala tudi njegova družina. Pogostili so naju s kruhom, kefirjem, maslom in čajem. Ko je dež ponehal, smo nadaljevali.
  • ponedeljek, 24. junij: Počitek - vreme precej deževno. Raziskujeva dolino in ugotavljava kateri vodniki so uporabni.
  • torek, 25. junij: Smer za otvoritveni krst je bila klasika in ena izmed najkrajših smeri v dolini Voie de Droite, 350 m, 6c na Petit Tour. Ker nisva vajena plezanja v pokah je to idealna smer, da se takoj malo prizemljiš. Smeri v dolini je namreč veliko, ampak so skoraj vse daljše od 800 m, ocene od 6b naprej. Vse je odvisno seveda od vremena. Napoved je za skoraj vsak dan napovedovala popoldanske plohe.
  • sreda, 26. junij: Naslednji izbrani cilj je bila smer The missing mountain, 600 m, 6b na Pamir Pyramid, 3700 m. Smer je zelo lepa in sva jo oba splezala brez večjih težav. Iz vrha gore se lepo vidi smer Perestroika crack kar je bil tudi najin namen. Smer izgleda od blizu še bolj strašljiva in pokonci. Sledi kuhanje sanjskih kosil ... Vreme lepo.
  • četrtek, 27. junij: Počitek, sušiva stvari in uživava. V dolino so prišli domačini. Začeli so postavljati velik šotor, bazo za kuhinjo za naslednje odprave. Vreme pogojno kaže da bo ok, jutri napadeva Perestroika crack.
  • petek, 28. junij: Plezanje smeri Perestroika crack. Zadnja dva raztežaja pod bivakom začelo malo deževati. Ob 17. uri, pa vse do h 1. ure zjutraj je deževalo. Bila je dolga in hladna noč pod bivak vrečo.
  • sobota, 29. junij: Ob 7.00 nadaljujeva s plezanjem. Za dobro jutro te pričaka precej široka 6b poč, po kateri iščeš najmanj neugodne položaje. V 17. raztežaju (drugi 7a) je težek nejasen prehod, rešitev sva našla po levi strani, 6c+. Skozi celotno smer težka in zelo dobra plezarija, še posebno za tiste ki nismo najbolj domači v plezanju poči. Na vrhu sva stala ob 17. uri. Nato sva začela s spusti po smeri in izstopila še po svetlem. Vsa sidrišča so pripravljena. Po temi sestopiva do baze. Vreme cel dan oblačno ampak suho.
  • nedelja, 30. junij: Počitek, celiva rane na prstih. Domačinov ni več v dolini, ponovno sva sama v celi dolini. Občasno družbo nama delajo ovce, konji in pastir.
  • ponedeljek, 1. julij: Počitek. Zjutraj naju zbudi pastir. Ponudi nama kruh in mleko. Opoldan se odpraviva k njemu. Na poti je potrebno prečkati ledeno reko, ki nama seže do jajc. Nato nama ponudi v juhi kuhano neke vrste svizca, ki ga je prejšnji dan ujel. Ostaneva na kosilu in skupaj mlastimo zategnjeno divjačino. Nato se še dogovorimo za kruh in kefir za naslednje dni, ko se vrneva iz ture. Vreme deževno. Napoved za naprej lepa.
  • torek, 2. julij: Plezanje smeri Kyrkchilta, smer Potankina. Zjutraj najprej prečkanje ledene reke. Prvi del smeri do bivaka pretežno lažje plezanje z izjemo zadnjih treh raztežajev. Splezala cca. 25 raztežajev smeri od 40. Bivak si urediva na polički na višini 4100 m. Vreme sončno vendar zaradi vetra precej hladno.
ka_pzs_odprave_2024_kirgizistan_foto_luka_kracun__6_
  • sreda, 3. julij: Nadaljujeva s plezanjem. Drugi del smeri je precej težji od prvega. Dobra plezarija do vrha, ocene od 6b do 6c+, 400 m. Na vrhu stojiva ob 17. uri na višini 4510 m. Odločiva se za precej težaven sestop. Sprva po zelo izpostavljenem grebenu, nato pa spust po vrvi, cca. 1000 m. Izdelati sva morala polovico sidrišč za spust. Na pol poti naju ujame noč, zato se odločiva za ponoven bivak, ki si ga urediva sredi stene na okoli 4050 m. Vreme sončno, noč prijazna.
  • četrtek, 4. julij: Nadaljujeva sestop s spusti po vrvi. Vse skupaj od vrha do doline sva porabila 10 ur. Na poti do baze se ustaviva pri pastirju, ki naju pogosti s čajem, kruhom in kefirjem. Kupiva še zalogo za bazo. Za prečkanje reke nama pastir ponudi prehod s konjem. Prvo prečkanje uspešno. Sledi Tadej, ki dva metra pred izstopom pade z vso opremo v reko. Ves moker se hitro odpraviva do baze. Na poti srečava dva romunska plezalca, ki sta ravnokar prišla v dolino. Vreme sončno, popoldan plohe.
  • petek, 5. julij: Počitek. Uživava v izobilju kefirja in kruha. Celiva rane na prstih. Opoldne druženje z romunskima plezalcema. Vreme deževno.
  • sobota, 6. julij: Počitek. Celiva rane na prstih. Kuriva ogenj cel dan. Na kosilu sva bila pri družini (domačini), ki se je namestila pred nekaj dnevi v velikem šotoru, kjer bodo kuhali za prihodnje odprave. Zvečer sta v dolino prišli še dve navezi med drugim dva Slovenca. V najino bazo se pridružita dva rusa. Vreme sončno, popoldan plohe, v zraku zelo prašno, polno peska.
  • nedelja, 7. julij: Počitek. Druženje z ostalimi plezalci. Vreme popoldanske plohe, deževalo do jutra.
  • ponedeljek, 8. julij: Druženje. Plezanje smeri Contrefort d'Ortutyubek, A better world, 6c, 350 m, vrh 3895 m. Spust po vrvi po smeri. Vreme deževno.
  • torek, 9. julij: Poizkus nove smeri na Peak 4300 m (vrh med Oddeso in Kyrkchiltko), sredinski greben. Obrnila na višini cca. 4100 m. Spust po vrvi in sestop do baze. Vreme oblačno, vetrovno.
  • sreda, 10. julij: Počitek. Druženje z ostalimi plezalci, pakiranje in priprava na odhod. Skupna večerja s Slovenci v bazi.
  • četrtek, 11. julij: Hoja iz baznega tabora do Egiz Jar. Sledi še štiri ure dolg prevoz do Batkena. Vmes nas ujame nevihta, ki spremeni cesto v reko in še dodatno popestri našo vožnjo. V Batkenu prenočiva, postrežejo naju z večerjo kjer pojeva vse, da kar boli.
  • petek, 12. julij: Prevoz iz Batkena do Osha. Narobe prebrala čas vzleta za let iz Osha. Let ujamemo v zadnjih minutah. Zaposleni naju spravijo mimo vrste in direkto na letalo. Polet Osh - Biškek. Nastanitev v hotelu. Zvečer obisk tržnice.
  • sobota, 13. julij: Obisk tržnice in prevoz do letališča v Biškeku.
  • nedelja, 14. julij: Polet Biškek-Carigrad-Zagreb in prevoz domov.