nedelja, 18. avgust 2024, ob 9. uri

Alpinistični ''desant'' Radovljičanov na dolino Ala Archa (Kirgizija)

Odprava v Kirgizij je bila organizirana z namenom, da starejši in bolj izkušeni delijo znanje z mlajšimi in perspektivnimi člani odseka AO Radovljica. Vsak posameznik je v dveh tednih odprave zase našel primerne vzpone in pridobil nove izkušnje. Vmes je nekatere ustavila bolezen ali poškodba, kar pa ni vplivalo na celotno akcijo. Akcija je bila v celoti uspešna.
  • Odprava: Tien Shan, Ala Archa, Kirgizija
  • Trajanje: 12.-28. julij 2024
  • Udeleženci: Grega Vida (vodja), Nejc Marčič (pomočnik vodje), Ivana Potočnik (zdravnica), Luka Šturm, Peter Borič, Veronika Jakopič, Martina Jakopič, Aleš Albreht, Sebastijan Horvat, Benjamin Zupan, Ožbej Resman.
ka_pzs_odprave_kirgizija_ao_radovljica_2024_arhiv_ao_radovljica_15
Skupinska v steni ob baznem taboru. Foto: Benjamin Zupan

Odpravo smo logistično poenostavili na eno lokacijo zaradi kratkega časovnega okvirja. Izkazalo se je, da je bila odločitev pravilna, saj je vreme in zdravje krojilo uspeh posameznih navez. Prve par dni smo izkoristili za aklimatizacije, potem se pa razdelili po navezah in aktivno preživeli dva tedna. Plezalo se je različne smeri, v skali, ledu in kombinirane, glede na same razmere v stenah in vreme. Na koncu smo iz tega potegnili najboljše možno in vsi pridobili novih izkušenj. V veliko pomoč je bila prisotnost zdravnice, ki je poskrbela, da noben od obolelih ni potreboval sestopa v dolino.

ka_pzs_odprave_kirgizija_ao_radovljica_2024_arhiv_ao_radovljica_10Ožbej Resman v Teke-tor. Foto: Peter Borič

Kronološki potek odprave:

• 12. julij: Jutranji let v Bishkek preko Carigrada.
  • 13. julij: Prihod v Bishkek v jutranjih urah. Prevoz do hotela, kratek počitek, obisk agencije in prevoz v dolino Ala-Archa. V popoldanskih urah smo dostopili do baze na višini 3300 m (Ratzek camp).
  • 14. julij: Odhod na aklimatizacijske ture: Potočnik, Horvat, Zupan, Albreht in Vida se po normalki vzpnejo na Boks, Marčič in Šturm splezata zahodni greben na Uchitel, Jakopič M. in V. pa se vzpneta na Uchitel po normalni smeri. Resman in Borič se odpravita na ledenik Ak-Sai z namenom postavljanja ABC tabora in plezanja v prihodnjih dneh.
  • 15. julij: Resman in Borič splezata prvenstveno smer Kamenček sreče na Teke-Tor in se zvečer vrneta v bazo. Albreht, Zupan in Vida postavijo ABC tabor na ledeniku Uchitel, na višini 3950m in tam pustijo nekaj opreme. Šturm in Marčič pod S steno Korone pustita del opreme in zgazita dostop.
  • 16. julij: V podpoldanskem času se naveza Albreht, Vida odpravi v tabor ABC na ledenik Uchitel z namenom plezanja smeri Gavrilov prihodnji dan. Navezi Jakopič M. in V ter Potočnik, Horvat se popoldan odpravijo na ledenik Ak-Sai s cilji v Ak-too in Free Korea.
  • 17. julij: Ponoči nas presenetijo nevihte z novim snegom, zato se vse naveze iz ABC vrnejo v bazo. Marčič in Šturm splezata Z žleb na Baychecekey in dostopita na vrh.
  • 18. julij: Jakopič V. in Zupan splezata Z žleb na Baychecekey in dostopita na vrh.
  • 19. julij: Albreht in Vida splezata smer Plotnikov v S steni Korona in se spustita po smeri do ABC ter vrneta v bazo. Marčič in Šturm splezata smer Gavrilov in sestopita preko vrha Korona 1 po normalni smeri v bazo.
  • 20. julij: Horvat, Potočnik in Jakopič V. dostopijo po normalni smeri na Uchitel.
  • 21. julij: Horvat in Albreht splezata Z žleb na Baychecekey in preko vrha sestopita v bazo. Marčič in Šturm splezata Centralni steber, smer Popov v Z steni Baychechekey. Resman in Borič se popoldan odpravita v ABC na ledenik Ak-Sai.
  • 22. julij: Resman in Borič splezata smer Andreev na Free Korea in se vrneta v ABC. Jakopič V. in Potočnik I. splezata smer Gavrilov na vrh Korona 1 in sestopita po normalki.
  • 23. julij: Albreht in Jakopič M. splezata skalni greben med ledenikoma Uchitel in Ak-sai na Raceka peak in se vrneta v bazo.
  • 24. julij: Zaradi vremena smo vsi v bazi in plezamo krajše smeri.
  • 25. julij: Potočnik in Vida splezata Z žleb na Baychecekey in dostopita na vrh. Albreht in Horvat splezata smer Gavrilov in sestopita preko vrha Korona 1 po normalni smeri v bazo. Resman in Zupan dostopita na Uchitel po normalni smeri.
  • 26. julij: Z nosači se dogovorimo za prenos opreme in sestopimo v dolino, od tam pa v Bishkek.
  • 27. julij: Dan ogleda mesta Bishkek in urejanja stvari za povratek.
  • 28. julij: Jutranji let preko Carigrada v Ljubljano in povratek domov v večernih urah.

ka_pzs_odprave_kirgizija_ao_radovljica_2024_arhiv_ao_radovljica_13Ivana Potočnik proti vrhu Baychechekey. Foto: Grega Vida

Opravljeni vzponi:

• Boks (4240 m), Vida, Albreht, Potočnik, Horvat, Zupan (normalen pristop, sestop po isti smeri)
  • vzpon po Z grebenu, III/II, Uchityel (4530 m), Marčič, Šturm (aklimatizacija, sestop po normalki)
  • Uchityel (4530 m), Jakopič M. & V. (normalen pristop, sestop po isti smeri)
  • Kamenček sreče, M7/V, 685 m, Teke Tor (4479 m), Resman, Borič (prvenstvena smer)
  • Zahodni kuloar, Iljušenko, 5A, Baychechekey (4515 m), Marčič, Šturm (sestop po SZ grapi proti smeri vstopa)
  • Western Wall ice coluoir, A. Ilyushenko, 5A, Baychechekey (4515 m), Jakopič V., Zupan (vrh spustila)
  • Plotnikov, N face ice, 4A, 400 m, Korona 1 (cca. 4300 m), Vida, Albreht (spust po smeri)
  • Varianta Z. greben, Gavrilov, 4A, Korona (4860 m), Marčič, Šturm, (sestop po normalki)
  • Uchityel (4530 m), Horvat, Potočnik, Jakopič V. (normalen pristop, sestop po isti smeri)
  • Korona (4860 m), Resman, Borič, Zupan (normalen pristop, sestop po isti smeri)
  • Western Wall ice coluoir, A. Ilyushenko, 5A, 550 m, Baychechekey (4515 m), Horvat, Albreht (+ pristop na vrh, sestop po ledeniku Uchitel)
  • Centralni steber, zahodna stena, Popov, 5A, Baychechekey (4515 m), Marčič, Šturm (sestop po normalki brez vrha)
  • G. Andreev, AI4+/V, 670 m, Free Korea, Resman, Borič (po grebenu dosegla še vrh)
  • Gavrilov, Z greben, 4A, 980 m, Korona 1 (cca. 4300 m), Jakopič V., Potočnik (sestop po ledeniku Aksai)
  • Greben, 2B, Raceka peak (3900 m), Albreht, Jakopič M. (po grebenu dosegla še vrh)
  • Ilyushchenko, W face ice couloir, 5A, 550 m, Baychechekey (4515 m), Vida, Potočnik (+ pristop na vrh, sestop po ledeniku Uchitel)
  • Gavrilov variant, Ice couloir, 4A, 900 m, Korona 1 (cca. 4300 m), Horvat, Albreht (dosegla še vrh, sestop po ledeniku Aksai)
  • Varianta Z. greben, Gavrilov, 4A, Korona (4860 m), Marčič, Šturm (sestop po normalki)
  • Uchityel (4530 m), Resman, Zupan (normalen pristop, sestop po isti smeri)

ka_pzs_odprave_kirgizija_ao_radovljica_2024_arhiv_ao_radovljica_11Ožbej Resman v Teke-tor. Foto: Peter Borič

Vtisi udeležencev:

• Benjamin Zupan: Sprva sem se odprave zelo bal, niti ne toliko veselil, ko pa smo po 2 dneh potovanja prispeli v bazni tabor je vsa nervoza izpuhtela. Zdi se mi, da smo za spoznavanje z odpravarstvom izbrali ustrezno lokacijo, saj je vse dokaj dostopno, razdalje pa so dokaj sprejemljive. Kot mlajši pripravnik mi je veliko pomenilo, da so me starejši člani sprejeli medse in delili mnogo izkušenj. Čeprav nisem splezal ničesar vrhunskega, sem s svojimi cilji zadovoljen, saj sem izkusil višino nad 4000m in gibanje v takem svetu. Upam na še kakšno tako ferajnovsko odpravo!

• Sebastijan Horvat: Z odpravo sem zelo zadovoljen, saj je bila organizacija s strani načelnika vrhunska, prav tako je bil vedno na voljo tudi Nejc Marčič z njegovimi zlata vrednimi nasveti. Na samo odpravo sem šel z realnimi cilji in jih tudi dosegel/presegel. Pridobil sem nove izkušnje, saj se plezalnih odprav nisem še udeležil, še posebej postavljanje in prenočevanju v advanced base campu, plezanje v granitu, kako se pravilno aklimatizirati, spremljanje vremena brez interneta... Na odpravi je prav vsak lahko našel nekaj zase, saj so bile možnosti plezanja kopne skale, plezanja ledenih koluarjev, normalni pristopi na vrhove nad 4500 metrov. Odpravo ocenjujem kot zelo uspešno.

• Peter Borič: Odločil sem se, da bom šel prvič v svojem življenju na odpravo. Plezalnih ciljev si nisem zastavil, ker nisem vedel kako se bom počutil na višini in kakšne bodo razmere. Kljub ne zastavljenim ciljem mi je uspelo osvojiti vrh Corona Peak in splezati smer na Free Korea, ter še eno prvenstveno smer na Teke-Tor. Z rezultati sem zadovoljen, še najbolj hvaležen pa sem za vse izkušnje, ki sem jih pridobil na tej odpravi.

• Luka Šturm: Za vse težko pričakovana ferajnovska odprava. Ob prihodu v bazo nas je, za ta čas, nekoliko presenetila količina snega v vrhovih Korone in Free Koreje, katere steni ponujata nekaj lepših linij na področju parka Ala Arche. Ob lahkotnem poplezavanju v grebenih nad kampom, sva z Nejcem prvi dan izkoristila za raziskovanje okolice in pristopom na lahko dostopni Uchityel. V prihodnjih dneh nas je kljub nizkem štartu v bazi zadržalo deževje. Naveze, ki so spale pod hribom so se vračale iz zasneženih šotorov. Ne glede na spoznanje o novih količinah snega in posledično nesmiselnosti poizkusa v glavnem cilju odprave, severni steni Free Koreje, sva z Nejcem obdržala visoko stopnjo aktivnosti, cilje pa prilagodila danim razmeram. V preostalih dneh sva zgazila do pod sten Baychechekeya in Korone ter po precej lahko prehodnih linijah splezala do vrha. Za nekoliko dlje časa naju je zaposlila skalna smer v centralnem stebru zahodne stene Baychechekeya. Po vstopnih dveh raztežajih miksa, sva na toplem soncu dereze zamenjala za plezalke. Osrednji del stebra nama je postregel s štirimi dokaj intenzivnimi raztežaji. Izplezala sva do grebena in sestopila po normalki. Zadnje dni smo bili deležni stanovitnejšega vremena s toplejšimi temperaturami. Stene so se nekoliko otresle in veljalo je zadnjič poizkusit. Ob zgodnjem jutru predzadnjega dne, sva dostopala pod steno Korone z željo po vzponu prek centralnega stebra severne stene, kjer pa sva se bila ob vstopu v smer, zaradi podora v steni, primorana hitro umakniti. Po kratkem razmisleku, sva sestopila čez vrh Korone po že znanem zahodnem grebenu. Med člani je vseskozi prevladovalo pozitivno vzdušje. Dolina Ala Arche nam je kljub majhnosti ponudila ogromno. Od plezalnega »poligona« nad kampom za popoldanske plezarije željnih, do resnih smeri v višjih stenah. Kirgizijo sem zapustil poln vtisov in z neprecenljivo izkušnjo, katero upam, da bom v prihodnosti lahko nadgradil. Rad bi se zahvalil AO Radovljici in PZS za podporo.