torek, 1. oktober 2024, ob 9.45 uri

Življenje v dolini Lalung | poročilo ženske alpinistične odprave Indijska Himalaja 2024

O tem, kako neraziskano območje nas čaka v izbrani dolini Lalung, so pričali že zadetki s spleta. Naša predstava o neraziskanosti doline se je še bolj izoblikovala, ko smo ob prihodu na indijsko planinsko organizacijo (IMF) v Delhiju me bile tiste, ki smo uslužbence seznanile o obstoju določenih hribov v dolini Lalung. Zavedanje, kaj dejansko to za nas članice odprave pomeni, pa je ob prihodu v dolino postajalo iz dneva v dan bolj pristno.
Čas: 22. avgust-26. september 2024

Članice:
Ana Baumgartner (AO PD Ljubljana Matica),
Urša Kešar (AO PD Kranj),
Patricija Verdev (AO PD Celje Matica),
Anja Petek (Zgornjesavinjski AK Rinka).

Skupinska fotografija ženske alpinistične odprave Indijska Himalaja 2024 v baznem taboru: Urša Kešar, Patricija Verdev, Anja Petek in Ana Baumgartner (foto Anja Petek)

Ko smo se 26. avgusta skupaj z osemnajstimi lokalnimi nosači postrojili na prelazu Pensi La, izhodišču za vstop v dolino, smo kmalu ugotovile, da nas tudi lokalci ne bodo pretirano opremili z informacijami. Na začetku je bilo namreč z njihove strani rečeno, da bo naš bazni tabor stal na višini 5000 metrov, za kar se je kmalu izkazalo, da je šlo le za hiter odgovor brez resnične podlage. Po le treh urah hoda smo naleteli na odličen prostor za bazni tabor, s tekočo in čisto vodo, na višini 4100 metrov. Seveda smo šla dekleta preverit možnosti za bazni tabor na višji legi, vendar smo naletele na težave z umazano vodo in neprimernim terenom.

To je za nas hkrati pomenilo, da smo sprejele odločitev, da bomo za dostop pod želeno gorsko kuliso z Lalungom I na čelu in njegove sosede v prihodnje porabile dodaten dan ali dva več.

Po postavitvi baznega tabora so z nami v bazi ostali kuhar Lobzang, njegov pomočnik Thuksaj, njun "vodja" in dežurni zabavljač Lobzang ter oficirka Freni, s katero smo tekom bivanja v baznem taboru razvile prijeten odnos. Nismo pa se zavedali, da naša lokacija baznega tabora hkrati predstavlja tudi domovanje za medvede.

Dan po prihodu smo skupaj z oficirko opravile pregled doline. Kljub nestabilnim vremenskim razmeram nam je uspelo prehoditi 20 km po morenastem in ledeniškem terenu, kar nam je vzelo cel dan. Žal nam je oblačno vreme preprečilo, da bi lahko preverile stene želenih gora na samem koncu doline, v katere so bilo usmerjeni naši cilji.

Vris pristopa in sestopa na vrh Lalunga I in z njega (foto Patricija Verdev)

Po kakšnem dnevu počitka smo nadaljevale aklimatizacijo na različne načine in kar se da najbolje izkoristile lepe dni nestanovitnega vremena. Vsaka naveza je opravila spanje na višini vsaj 5000 metrov. Preden smo se pomaknile proti naprednemu baznemu taboru (ang. advanced base camp oz. ABC) na višini 4800 metrov, nas je ponoči prvič obiskal medved in vohljal za hrano. Na srečo smo se vse štiri po neljubem dogodku prestavile na ABC, kamor medvedi ne zahajajo. Ob prihodu v ABC se nam je prvič sramežljivo pokazal tudi Lalung I, ki je bil videti zares veličastno in motivacija naveze Patricija & Anja se je še okrepila. Nad dolino se sicer nahajajo tudi drugi vrhovi, nekateri še deviški brez imen (6274 m, 6048 m, 6197 m, 6067 m), poleg Lalunga I tudi Lalung II in III ter na skrajni desni že osvojena Chiling I in II. Od blizu smo si lahko ogledale tudi vrh 6197 m, ki sta si ga na podlagi fotodokumentacije odprave iz leta 2022 ogledovali naveza Ana & Urša, vendar letos ni kazal na tako dobre razmere, saj je bil le blago poprhan s snegom.

Zaradi težav z višino, ki so doletele Uršo, sta se z Ano po dveh dneh poslovili in se spustili nazaj v bazni tabor, kjer jih je skupaj s kuharji in oficirko čakala prava odisejada z medvedi. Po več kot desetih obiskih neljubih gostov, raztrganem Patricijinem šotoru, požrti potovalki hrane in podrtem WC-ju so jih s skupnimi močmi z ognjem dovolj prestrašili, da so si priskrbeli nekaj mirnih noči v baznem taboru. V tem času je Urši in Ani kljub odsotnosti vremenske napovedi uspelo preplezati dve prvenstveni smeri v bližnji granitni severni steni. To ni šlo brez zapleta, saj ju je v prvi smeri kljub obetavnemu vremenskemu začetku dneva zajelo sneženje, zato sta morali najti alternativni izhod iz stene, ki pa se je na koncu izkazal za zelo ugodnega in prikladnega. Linija druge smeri je potekala do znanega izhoda, vreme pa je bilo ta dan bolj prizanesljivo.

Vris_smeri___Himalaja
Vris smeri BC (Bear Camp) in Calm before the storm? (foto Urša Kešar)

S Patricijo sva po prihodu v ABC napakirali nahrbtnike za večdnevno pustolovščino in z enodnevnim dostopom čez zelo zahteven ledenik dosegli začetek vzhodnega grebena Lalunga I.

Napovedano vremensko okno je kazalo, da bo dobro sodelovalo z najinim načrtom, vendar sva bili že drugi plezalni dan na grebenu primorani sredi dneva postaviti šotor in bivakirati zaradi snežnega meteža, ki je trajal še celoten tretji dan. Četrti dan sva se zbudili v sončno jutro in nadaljevali s plezanjem pozno v noč, a še vedno nisva dosegli vrha. Nato je sledil še peti dan na grebenu, ki je od naju zopet zahteval ogromno vztrajnosti in volje. Ob 1.30 ponoči sva izplezali še zadnje mešane raztežaje in se odpravili k počitku. Na mestu bivakiranja nama je v trenutku neprevidnosti in utrujenosti veter odpihnil palice od šotora, a do takrat sva bili že vajeni bivakiranja v steni in naju spanje v bivak vreči ni pretirano šokiralo. Naslednji dan sva se zbudili v megleno jutro z difuzno svetlobo. Zelo težko sva razbirali nepoznan teren do vrha samega Lalunga I, kamor sva priplezali po lažjih snežnih pobočjih ob 9. uri zjutraj.

20240914_093026Anja Petek in Patricija Verdev na vrhu Lalunga I (foto Anja Petek)

Sledil je še dolg sestop po zahodnem grebenu do ledenika. Sestopili sva po snežnem grebenu in s petimi abzajli čez severno steno ob 18.30 prišli do ledenika. Nato sva v osmih urah sestopili nazaj do ABC. Naslednji dan je sledil še sestop do baznega tabora in malo pred prihodom na ledenik z morene nama je utrujenima in naloženima z vso opremo nasmeh na obraz narisal pogled na ledenik. Bile so tri silhuete, Ana, Urša in Freni. Nedogovorjeno smo se srečale na najboljši možni lokaciji in sledilo je nepopisno veselje.

Po vrnitvi v bazni tabor je bila situacija z medvedi mirna, vendar smo se vsi udeleženi strinjali, da bo tako za živali kot za nas najbolje, če bazni tabor predčasno zapustimo. Tako se je naša odprava zaključila z odhodom 17. septembra iz baze v vasico Tungri, od tod pa smo se po vratolomni na pol zgrajeni cesti odpeljale do Leha, kjer smo zadnje dneve preživele v brezdelju in zasluženem počitku.

Na koncu bi se rade iz srca zahvalile tistim, ki so podprli našo odpravo in nam s tem dali možnost, da smo jo sploh lahko izvedle, in sicer Komisiji za alpinizem PZS ter Treking športu oz. Petzlu. Iskrena hvala tudi vsem donatorjem - Enemon Nutrition, Tisa, Sanicom, Lobo, RSTM računovodske storitve, xxxx - ter vsakemu posamezniku, ki je kupil našo majico in prispeval kamenček v naš mozaik.

20240913_063654
Četrti plezalni dan na grebenu Lalunga I (foto Anja Petek)

Kronološki potek:

22. 8.: Lj-Delhi.
23. 8.: Delhi.
24. 8.: Delhi-Leh.
25. 8.: Leh-Pensi La.
26. 8.: Pensi La-BC.
27. 8.: Izvidnica po dolini Lalung.
28. 8.: Počitek.
29. 8.: AB&UK aklimatizacijska tura do 5000 m; PV&AP spanje na višini 5000 m.
30. 8.: AB&UK počitek; PV&AP sestop v BC.
31. 8.: AB&UK poskus pristopa na bližnji pettisočak, obrat na 5200 m zaradi neugodnega terena;
           PV&AP plezanje smeri Connection in bivakiranje na 5300 m.
1. 9.: AB&UK počitek; PV&AP sestop v BC.
2. 9.: Počitek.
3. 9.: AB&UK spanje na 5000 m; PV&AP počitek.
4. 9.: Pakiranje za premik v ABC.
5. 9.: Vse pristopimo do ABC na višino 4800 m.
6. 9.: Ogledna tura proti Lalungu I.
7.9.: Slabo počutje UK, zato z AB sestopita v BC;
        PV&AP pristopita pod hrib Lalung I po 10-urnem raziskovanju ledenika.
8. 9.: Počitek.
9. 9.: AB raziskuje okolico baznega tabora do višine 4700 m, UK počiva;
         PV&AP prvi plezalni dan v Lalungu I.
10. 9.: AB&UK splezata prvenstveno smer Bear Camp v "vrhu 5332 m", kjer ju ujame snežni metež;
         PV&AP drugi plezalni dan v Lalungu I. Ob 15h na udobni polički postavita šotor zaradi snežnega meteža.
11. 9.: AB&UK počivata zaradi sneženja;
           PV&AP počivata na hribu zaradi sneženja.
12. 9.: AB&UK ogled stene "vrha 5332 m" in iskanje novih linij;
           PV&AP tretji plezalni dan v Lalungu I.
13. 9.: AB&UK splezata prvenstveno smer Calm before the storm?;
           PV&AP četrti plezalni dan v Lalungu I.
14. 9.: AB&UK počitek;
           PV&AP pristop na vrh Lalung I 6243 m in sestop do ABC.
15. 9.: AB&UK ter oficirka Freni pristopijo skoraj do ABC-ja in skupaj z PV&AP sestopijo v BC.
16. 9.: AB sestopi v dolino z enim od kuharjev do doline Rangdum, kjer se dogovorijo za zgodnejši odhod iz BC.
17. 9.: Celotna ekipa sestopi v civilizacijo.
18. 9.-26.9: Počasni premiki proti Sloveniji.

VZPONI - prvenstvene smeri:

31. avgust: Vrh 5332 m; Connection; VI-/V-IV, 1400 m, 15 h. (Patricija Verdev in Anja Petek)

10. september: Vrh 5332 m; BC (Bear camp); V-/IV-III, 800 m, 8 h. (Ana Baumgartner in Urša Kešar)

13. september: Vrh 5332 m; Calm before the storm?; V+/IV, 670 m, 6 h. (Ana Baumgartner in Urša Kešar)

9.-14. september: Lalung I 6243m, Here comes the sun; ED, M6+, AI5+; 2000 m (5 plezalnih dni). (Patricija Verdev (A0) in Anja Petek)