Tokrat se bomo odpravili raziskovat manj znane ostanke tehnične dediščine. Iz Ljubljane se peljemo po avtocesti do Logatca in naprej v Kalce, kjer bo postanek za jutranjo kavo. Sledi vožnja po cesti, ki pelje prek Črnega vrha in Cola v Ajdovščino. Le malo iz Godoviča gre cesta skozi predor, ki je ostanek načrtovane avstroogrske širokotirne železnice med Logatcem in Gorico. Gradnja je potekala med letoma 1917-18 in je bila ustavljena po razpadu Avstroogrske monarhije. Ogledamo si na pol izkopan predor, kjer so še vedno vidne posamezne faze gradnje. Med 2. sv. vojno so italijanski okupatorji del predora spremenili v utrdbo. Z baterijskimi svetilkami se spustimo v bunker in podoživimo vojne razmere. Vrnemo se na plano in se odpravimo na sprehod po nekdanji Napoleonovi cesti, kasneje spremenjeni v ozkotirno železnico »Feldbahn« do Idrijskega rudnika. Še danes vidna trasa proge je najprej speljana skozi gozd, v drugem delu pa se po strmem bregu nad reko Zalo spušča proti Idriji, kamor se mi ne bomo spustili, ampak bomo uživali zanimive poglede na dolino in bližnje vrhove. Vrnili se bomo do avtobusa, ki nas bo odpeljal v Gostišče Metka na Črnem vrhu, kjer se je pred davnimi leti naužil dobrot avstroogrski prestolonaslednik Ferdinand med potovanjem v Trst.
Program izleta v Wordu: Feldbahn |