37: Dom na Menini planini – Dom na Čemšeniški planini

Dom na Menini planini

Od Doma na Menini planini (KT) vodi makadamska cesta proti JV, sprva po planotastem svetu pašnikov in med zaplatami gozda, nato pa se prične zložno spuščati preko planine Bibe v Tuhinjsko dolino. Po dolgih serpentinah pripeljemo v Okrog pri Motniku, kjer na koncu vasi zavijemo levo (proti J) in se sputimo do Špitaliča. Tu zavijemo desno na regionalno cesto Kamnik – Vransko, vendar jo že po slabem kilometru v zaselku Jastroblje zapustimo. Zavijemo levo (proti J) in se pričemo sprva zložno, nato pa zelo strmo vzpenjati po ozki gozdni cesti proti Šipku. Nekaj potiskanja kolesa nam tu najbrž ne uide. Strmina se pod Lipovcem unese, pridružimo se udobni gozdni cesti, ki preči pobočje Šipka. Tu se usmerimo proti vzhodu, na levi se odpre planina Lipovec, mi pa se kmalu pričnemo zložno spuščati v dolino Bolske, ki se izteče na prelazu Trojane. V Hotelu Trojane, nekoliko umaknjenem proti vzhodu, je kontrolna točka.

Na Trojanah Slovenska turnokolesarska pot vstopi v čudoviti del slovenskega predalpskega sveta – Zasavsko hribovje, ki kolesarjem nudi lepe vzpone na vrhove z razgledom na vse strani Slovenije [osrednja lega], številne spuste za pogumnehitre in “uživače“, lepo urejene koče ter prijazno besedo na vsakem koraku.

Od Hotela Trojane nadaljujemo vožnjo po lokalni cesti v smeri Šentgotarda in naprej do Prvin kjer se asfaltna cesta konča. Vzpon nadaljujemo po makadamski cesti skozi gozd do zadnjega parkirišča, nato pa se vzpnemo po strmem kolovozu navzgor v smeri doma na Čemšeniški planini. Nekajkrat se kolovoz in planinska pot srečata, toda kolesarji se držimo kolovoza, planinsko pot pa prepustimo pohodnikom. Za vzpon od Trojan do doma na Čemšeniški planini potrebujemo slabo uro.